Keterangan Lanjut Sila Hubungi: Tel 013-4117745 ONLINE BORANG PESANAN PATI MINYAK ZAITUN

HIMPUNAN KHUTBAH HALAL TUBE

TEA TREE OIL-T.T.O.......  

Thursday, November 12, 2009





Tea tree oil ianya memiliki manfaat yang sangat luar biasa bagi berbagai tujuan kesihatan kulit,rambut, otot, tulang dan saraf.
Vitamin kecantikan dan pemeliharaan kulit

Tea Tree Oil mempunyai kesan biologi ke atas kulit dan rambut yang sangat kuat, paling mujarab dan menakjubkan di dalam menghambat dan menguraikan pengumpulan eksidesi nitrit (nitrite therapeutic) yang melebarkan pembuluh darah apabila dijadikan minyak urutan bagi sebarang kes kesakitan, bias dan kebengkakan. Dengan hanya sekadar membersihkan kulit sahaja, kulit boleh menjadi gebu, putih dan sihat termasuk rambut yang bersinar.


Kulit wajah segar dan pertumbuhan sel rambut menjadi lancar kerana pengaliran darah lancar dengan rangsangan tenaga nitrite (NO3)-

Dalam Tea Tree Oil diekstrak dari pigmen tumbuh-tumbuhan yang didapati mampu mencantikkan dan menyegarkan kulit kerana ia amat dominan pada sel-sel kulit dan rambut yang mati kerana kehilangan oksigen.

Pigmen pemantul warna yang disinari cahaya putih pada Tea Tree Oil secara semulajadi menjadi satu kekuasaan yang berpotensi sebagai warna yang paling mahal untuk mencetuskan rasa umpama primadona bersama bangsawan.

Tea Tree Oil juga merupakan antiseptic semula jadi yang memiliki sifat-sifat anti-virus, anti-kulat. Formulasi khusus bersifat lembut untuk membersihkan kulit secara keseluruhan tanpa mengeringkan kulit. Kesan kombinasi 48 jenis sebatian organik semulajadi menjadikannya bukan sekadar pembersih biasa malah paling cepat menyesuaikan diri dalam sebarang keadaan yang mencemarkan.

Tea Tree Oil mampu menarik molekul-molekul air di persekitarannya lalu membentuk larutan dan berlakulah proses penyejatan pada kulit.

Daripada proses penyejatan inilah tenaga yang tercemar akan turut lenyap. Kulit dan rambut akan kembali normal dan terlindung daripada pencemaran yang berulang. Tidak kira apapun puncanya; alahan, pemakanan atau persekitaran, Tea tree Oil meringankan masalah rambut dan kulit yang dihadapi.

Tea Tree Oil merangsang keseimbangan keharmonian kulit. Ia bertindak sebagai pengion (aktiviti ion-ion negatif) yang dapat menjadikan sel-sel kulit dan rambut lebih segar dan bermaya.

Tea tree Oil bukan sahaja sesuai untuk rawatan kecantikan rambut dan kulit, ia juga membantu mengatasi masalah seperti kebengkakan, terseliuh, dan sebagainya.

Kebaikan tea tree cleanser:
  1. Sangat sesuai untuk kulit bayi dalam satu titik pencuci kulit melalui mandian.
  2. Amat baik untuk rawatan rambut berkelemumur.
  3. Amat berkesan menghilangkan kutu di kepala.
  4. Tea Tree Cleanser sebagai penangkis serangan radikal bebas yang menyebabkan sel-sel kuat menjalani penuaan diri.
  5. Meleraikan radiasi bebas seperti UV dan gelombang mikro yang menjejaskan kulit.
  6. Mengatasi masalah jerawat, bisul dan lain-lain.
  7. Mengurangkan keradangan dan kesan kulit terbakar.
  8. Meningkatkan daya perlindungan kulit.
  9. Boleh juga digunakan untuk masalah tonsil, jangkitan gusi, ulser mulut, ruam dan sebagainya.
Cara penggunaan:
  1. Letakkan 2-3 titik bersama air di atas tapak tangan dan cucilah muka atau bahagian yang ingin dibersihkan. Kemudian bilas.
  2. Bagi masalah penyakit kulit atau bengkak, sapukan dengan kerap di sekeliling bahagian bermasalah, biarkan kering dan cuci perlahan-lahan.
  3. Selamat mencuba ,....Insyaallah...

AddThis Social Bookmark Button

Email this post


 

Design Sobhi Hassan@ Copyright sobhishpa09