Keterangan Lanjut Sila Hubungi: Tel 013-4117745 ONLINE BORANG PESANAN PATI MINYAK ZAITUN

HIMPUNAN KHUTBAH HALAL TUBE

PANTAU SEMBELIHAN AYAM : PANEL SYARIAH HPA  

Tuesday, March 9, 2010



Assalamualaikum…

Dalam seminggu dua ni banyak berita mengenai Ayam… Itu adalah makanan kegemaran generasi kini… KFC, Nandos, Kenny Roger Rosters dan sebagainya sentiasa penuh dikunjungi. Kisah ayam cucuk bukanlah berita yang menggemparkan kerana telah selalu di dengar dan dilupakan kita. Persoalannya adakah ayam yang kita nikmati sehari-hari diternak dan di sembelih dengan cara yang betul?… Sekadar renungan… tindakan perlu di ambil untuk memastikan makanan yang kita ambil dan di hidangkan kepada orang adalah yang halal lagi baik.

Menyedari masalah ini HPA telah membuat penternakan ayam organik sebagai alternatif kepada ayam biasa yang di jual di pasaran.Juga bagi mereka yang berada di Sungai Petani dan Alor Setar, Radix Fried Chicken (RFC) yang menhidangkan menu ayam goreng organik sedia di nikmati. Juga penggemar nasi ayam, restoren Radix Organik Recipe meneyediakan nasi ayam organik.

Segala aktiviti-aktiviti perniagaan HPA termasuk penternakan ayam di pantau oleh Panel syariah HPA. Oleh itu, jangan ragu-ragu dengan status halal ayam orgnik HPA. HPA juga telah menurunkan harga ayam organik dari RM 19 kepada RM 15 bagi sebungkus (1.5 kg hingga 2 kg)

Bagaimana untuk mendapatkannya?. HPA mempunyai lebih dari 100 cawangan di seluruh negara. Untuk maklumat lanjut boleh menghubungi saya untuk bertanyakan maklumat lanjut mengenai ayam organik HPA.

Tagged as:

AddThis Social Bookmark Button

Email this post


 

Design Sobhi Hassan@ Copyright sobhishpa09