Keterangan Lanjut Sila Hubungi: Tel 013-4117745 ONLINE BORANG PESANAN PATI MINYAK ZAITUN

HIMPUNAN KHUTBAH HALAL TUBE

AWAS...MADU LEBAH TIRUAN.....  

Wednesday, December 16, 2009

BARU....RADIX KOKO PAPAN (SACHET) dapatkan di cawangan berhampiran...


Madu Lebah Asli dan Madu Lebah Tipu

Madu lebah asli pun boleh dibuat terutama madu lebah yang dihasilkan oleh lebah ternak. Madu lebah asli disini bermaksud madu itu asli dikeluarkan oleh perut lebah namun cara lebah dapat madu itu kurang asli kerana ada sesetengah lebah ini diberi makan gula merah. Caranya sebungkus gula merah diletakan dekat sarang lebah..so lebah pekerja ni tak payah pi jauh-jauh ..dia makan gula merah dan hasilkan madu dari gula berkenaan.
Begitu juga ada sesetengah pengumpul madu dibawa gula kedalam hutan dan letak kat pangkal pokok yang atasnya sarang lebah..so dapat la madu banyak.... Pelaburan sekilo gula dengan sekilo madu yang dihasilan amat besar untungnya...

Mana kala madu lebah tipu adalah air gula yang pekat dimasak secara pelahan - lahan kemudian sedikit asid makanan seperti sitrik asid ditambah. Asid akan memecahkan gula kepada glukosa dan fruktosa dan warnanya likat seperti madu. Madu sebahagian besar terdiri daripada gula glukosa dan fruktosa manakala gula pasir adalah sukrosa (sukrosa adalah campuran glukosa dan fruktosa)

Jaminan dari HPA semua madu keluaran HPA di jamin asli.....

AddThis Social Bookmark Button

Email this post


 

Design Sobhi Hassan@ Copyright sobhishpa09