Keterangan Lanjut Sila Hubungi: Tel 013-4117745 ONLINE BORANG PESANAN PATI MINYAK ZAITUN

HIMPUNAN KHUTBAH HALAL TUBE

KOPI DAN ORANG SWEDEN......RADIX  

Wednesday, October 28, 2009


CUBA CARI ADA SATU KEPALA MANUSIA DI ANTARA BIJI BIJI KOPI INI...!!! JUMPA..???? KALAU DALAM MASA 3 SAAT HEBAT.....5 SAAT BAGUS...10 SAAT KEATAS LEMBAB...20 SAAT BEKU....MINUM KOPI RADIX UNTUK KECERDASAN ANDA...


Raja Gustaff II ( 1954-1632) dari Sweden pernah menjatuhkan hukuman kepada dua saudara kembar. Mereka dianggap bersalah dalam suatu kesalahan yang tidak mereka akui. Untuk menentukan siapa yang bersalah, raja membuat keputusan menerusi satu cara yang unik.

Salah seorang hanya diizinkan minum kopi selama hidupnya, sedangkan seorang lagi hanya dibenarkan minum teh. Siapa yang lebih dulu meninggal, dialah yang dianggap bersalah. Ternyata yang meninggal dulu adalah peminum the pada usia 83 tahun. Maka dia diputuskan sebagai orang yang bersalah.

Sejak itulah, orang Sweden dan negara-negara di kawasan Scandinavia menjadi begitu fanatik terhadap kopi. Mungkin, mereka percaya dengan minum kopi , umur mereka akan menjadi panjang..

Bagi orang beriman, bahan pemakanan bukanlah faktor mutlak panjang atau pendek usia seseorang.. Bahkan, amal soleh adalah faktor utama menyumbang ke arah keberkatan umur..

Begitu juga, salah atau benar bukanlah ditentukan oleh lama atau singkat umur… Boleh jadi orang jahat yang dipanjangkan umur, moga-moga dia mendapat hidayah di hujung penghidupan…Dan orang baik, pendek umurnya kerana Allah lebih menyayanginya dan cepat menghadapnya...

AddThis Social Bookmark Button

Email this post


 

Design Sobhi Hassan@ Copyright sobhishpa09