Keterangan Lanjut Sila Hubungi: Tel 013-4117745 ONLINE BORANG PESANAN PATI MINYAK ZAITUN

HIMPUNAN KHUTBAH HALAL TUBE

KEJAYAAN MILIK BERSAMA.....HPA  

Monday, October 19, 2009







Pernah tak Anda terfikir, kenapa orang Barat ramai yang berjaya sedangkan mereka kebanyakannya bukan beragama Islam? Sebut saja nama-nama hebat seperti Edison, Napoleon Hill, Bill Gates, semua mereka mencapai tahap berjaya dalam bidang masing-masing.

Kenapa pula cuma sedikit orang Islam berjaya? Jika ada, boleh dikira berapa bilangannya sedangkan, umat Islam adalah umat terpilih dan mereka boleh minta apa saja yang mereka mahu melalui DOA, tapi kenapa cuma sedikit saja orang Islam yang benar-benar berjaya?

Dalam kalangan orang kita pun, cuma sedikit muslim yang benar-benar baik, berjaya dan cemerlang dalam bidangnya. Mengapa orang yang bukan Muslim, tak tahu pasal DOA dan tak tahu pasal keberkatan, dapat mencapai kejayaan dalam bidang mereka?

Semuanya disebabkan ILMU. Orang bukan Islam tahu apa yang kita orang Islam ni tak tahu. Mereka tahu perkara-perkara yang penting.

Selepas itu, mereka pastikan apa yang mereka mahu capai dan tak akan berganjak, tak akan berhenti berusaha selagi apa yang mereka matlamatkan tak tercapai.Mereka aplikasikan ilmu.

Kita? Asyik berubah matlamat. Hanya ILMU dan USAHA menjadi pembeza antara kejayaan orang Barat dengan orang kita.

Orang Barat sentiasa menggali ilmu, menemui pelbagai perkara baru melalui pengkajian dalam segenap aspek kehidupan - politik, ekonomi, sukan, kewangan, teknologi dan manusiawi. Seharusnya kita ikut jejak mereka, dalam masa yang sama kuat berdoa pada Allah, moga kita berjaya seperti mereka (mungkin hingga dapat mengatasi kejayaan mereka).

Terapkan dua faktor kejayaan mereka - ILMU dan USAHA. Aplikasikan ilmu ke dalam usaha. Mulai hari ini, tetapkan matlamat, gali banyak ilmu, kemudian rajinkan diri berusaha. Jadikan perkara lain hanya gangguan semata-mata.Mari kita pastikan diri kita tidak ketinggalan dari sudut pengetahuan bersama HPA. Siap sedia terokai setiap majlis ilmu dan ajak jaringan anda ka PBC,PIC,KPJ..KELAS MINGGUAN..DAN TEROKAI HPA CITY di Utara ini penuh ilmu untuk menafaat kejayaan anda dan kita bersama..Wasalammu..

AddThis Social Bookmark Button

Email this post


 

Design Sobhi Hassan@ Copyright sobhishpa09