Keterangan Lanjut Sila Hubungi: Tel 013-4117745 ONLINE BORANG PESANAN PATI MINYAK ZAITUN

HIMPUNAN KHUTBAH HALAL TUBE

Jom Minum Kopi..RADIX...HERBA AWET MUDA  

Tuesday, October 27, 2009




Presiden Makanan Functional di fakulti Sains Makanan dan Nutrisi di Universiti Leeds UK , Prof Gary Williamson berkata tubuh manusia terdedah kepada zarah yang dikenali sebagai radikal bebas.

Radikal bebas ini terbit daripada beberapa punca seperti asap kenderaan, merokok, pancaran UV dan stress. Ia akan membuatkan sel-sel kulit rosak, berkedut, kusam.
Namun, radikal bebas ini boleh diuraikan dengan bahan makanan yang mengandungi antioksidas. Ataupun bahasa saintifiknya polyphenols.

Ia terdapat dalam kekacang, sayuran, buahan dan juga biji kopi.
Kata Williamson, tidak salah jika seseorang minum lima hingga enam cawan kopi sehari. Secawan kopi mengandungi dua kali ganda bahan antioksidas berbanding minuman koko.

Tidak kira apa jenis kopi yang diminum, bahan antioksidas tetap diperolehi samada kopi campuran ataupun kopi yang telah dinyahkafeinkan..
Oleh itu, minum kopi adalah cara yang paling mudah untuk awet muda dan melindungi diri dari penyakit-penyakit kronik.Apatah lagi jika kopi di senergi dengan herba terpilih....yang telah di kenal pasti khasiat serta kelebihan nya.Di sudut nutrisi makanan dan minuman terbukti amalan berkurun lama nya herba telah di minuman untuk kelebihan tindakan nya pada tubuh.Terbukti pada gabungan KOPI RADIX DENGAN TUJUH (7) HERBA TERPILIH..Buktikan pada diri anda....!!!!

AddThis Social Bookmark Button

Email this post


 

Design Sobhi Hassan@ Copyright sobhishpa09