Keterangan Lanjut Sila Hubungi: Tel 013-4117745 ONLINE BORANG PESANAN PATI MINYAK ZAITUN

HIMPUNAN KHUTBAH HALAL TUBE

PEKAN RABU SG.PETANI...PEKAN HPA  

Tuesday, July 21, 2009




HPA telah mengadakan perbincangan dengan pihak MPSPk untuk menguruskan bangunan Pekan Rabu di Sungai Petani, Kedah. Bangunan yang berkonsepkan Pekan rabu di Alor Setar itu dilihat amat sesuai bagi menjalankan aktiviti-aktiviti keusahawanan yang melibatkan masyarakat.

HPA bercadang untuk menjadikan Pekan Rabu tersebut sebagai Kompleks Usahawan HPA yang menempatkan usahawan-usahawan yang antaranya akan menjadi vendor kepada perniagaan HPA. Juga diwujudkan kawasan riadah keluarga di tingkat 3 bangunan tersebut yang menempatkan antaranya tempat memanah, gymnasium, family cinema dan lain-lain. Begitu juga di tingkat bawah akan dijadikan dataran kebudayaan Islam. HPA akan menganjurkan persembahan-persembahan kebudayaan Islam secara berkala bagi memberi satu alternatif kepada hiburan yang melalaikan. Satu dewan bakal dibina untuk mengajurkan kursus-kursus keusahawan. Sepertimana Pekan Rabu Alor Setar, disini juga akan dijual barangan-barangan ibadah, kuih-muih, barangan-barangan kraftangan dan lain-lain dan nama Pekan Rabu akan dikekalkan sebagai trademark bangunan tersebut.

InsyaAllah, HPA akan membangunkan potensi Pekan Rabu ini yang bakal menyaksikan berpusu-pusu masyarakat mengunjungi tempat ini.

AddThis Social Bookmark Button

Email this post


 

Design Sobhi Hassan@ Copyright sobhishpa09