Keterangan Lanjut Sila Hubungi: Tel 013-4117745 ONLINE BORANG PESANAN PATI MINYAK ZAITUN

HIMPUNAN KHUTBAH HALAL TUBE

kenapa islam mengharamkan babi?  

Monday, July 13, 2009

BABI ialah binatang pemakan bangkai yang memakan apa saja. Ia boleh mendatangkan pelbagai penyakit kepada manusia, khususnya jangkitan parasit. Kebelakangan in, penyelidikan lanjutan tertumpu kepada masalah nyanyuk. Usia tua mempunyai lapisan saluran darah ke jantung, otak dan sebagainya dalam proses yang dinamakan aterosklerosis. Apabila pembekuan darah berlaku, ia mengakibatkan trombosis koronari atau serangan jantung dan trombosis serebrum atau lebih dikenali strok.

Lemak babi mengandungi 2800 unit vitamin D per 100 gram dan tiada vitamin A. Kebelakangan ini vitamin D dikatakan bertanggungjawab terhadap penyakit ateroma, dengan menyebabkan peningkatan penyerapan kalsium dan penimbunan kalsium dalam saluran darah. (SUMBER daripada Buku Halal dan Haram) Persatuan Pengguna Pulau Pinang.

1. Mengikut hasil penyelidikan perubatan, kandungan lemak dalam daging babi melebihi apa yang terkandung dalam daging-daging lain serta mengambil masa yang lama untuk dihadamkan. Menurut DR Muhammad Jaffer melalui sebuah rencana yang tersiar dalam The Islamic Review (London) pada januari 1967 telah menyenaraikan 16 jenis kuman berbahaya yang ditemui dalam DAGING BABI serta penyakit yang dibawanya hasil daripada penyelidikan moden.

2. Jumlah pesakit yang menghidapi penyakit cacing pita adalah yang tertinggi di dunia dikalangan penduduknya yang memakan daging babi. Cacing 'trichinella spiralis'dan cacing usus menyebabkan penyakit-penyakit lain yang berpunca daripada babi.
Percayakah anda di dalam daging BABI ada cacing...!!!!!!!!!. Jom kita lihat video ni.



Jadi apa yang kita tunggu lagi. Nak makan produk non muslim lagi....Jadi sebagai alternatif tukarlah kepada barangan islam. HPA (Harapan Paling Akhir)... endsss

AddThis Social Bookmark Button

Email this post


 

Design Sobhi Hassan@ Copyright sobhishpa09